torstai 11. kesäkuuta 2015

Vanha liinavaatekaappi

Vanha liinavaatekaappi siirrettiin tyttöjen huoneesta takaisin olohuoneeseen.
Tämä kaappi on yksi minun lemppari huonekaluista ja parhain löytö kierrätyskeskuksesta.
Olin etsinyt vastaavaa jo vuosia,eikä sopivaa löytynyt mistään. 
Näitä kun tulee harvoin myyntiin ja sijanti saattaa olla toisella puolella suomea. 
Halusin alkuperäiskuntoisen yksilön,en maalattua. 
Kaapin ostettua pohdin kuitenkin maalausta,onneksi kuitenkin maltoin sillon mieleni.
Kaapista olisi tullut musta tai valkoinen  En silloin muistanut Annie Sloan ihanan helppoa kalkkimaalia.
Sateenkaaria ja Serpentiiniä Lauran jutusta (klik) luin siitä eka kerran vuosi sitten.
Nyt olen selaillu värikarttaa ja pohtinut sävyä Old Ochre. Sopivan pehmeä sävy..
Toisaalta himmeän roosakin sopisi tuohon.. Pohdintaa,pohdintaa.. 






Kalklitir maalia ois pari pussia,mihis näitä laittais..? Vai myiskö eteen päin..




Me suunnataan pian pohjanmaalle rippijuhliin ja sukulaisia tapaamaan.

Ihanaa viikon jatkoa teille!

Anna-Reetta




14 kommenttia:

  1. Ihana blogilöytö ja mielettömän kauniita kuvia! Kivaa viikonloppua :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ihana kun löysit tänne ja blogi kolahti! Tervetuloa ❤️

      Poista
  2. Ompa kaunis kaappi :) Mun silmään se on ihan täydellinen just tuommoisena.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kaappi on kyllä kaunis ja ihastuin siihen juuri tuollaisenaan. Voi hyvin olla etten raaski maalata,vaik välillä teksi mieli :)

      Poista
  3. Minä en sinuna maalaisi ollenkaan. Ihan kohta, oikeastaan jo, onkin hyvin trendikästä alkuperäinen lakattu pinta. Tuo ruskea sävy tuo lämpöä ja kontrastia mustavalkoiseen sisustukseen, kuten nuo vanhat ruskeat pullotkin.. Tuo kaappi on muuten aivan samanlainen, kuin lapsuudessani 70-luvulla. Itsekin haluaisin tuollaisen joskus...Tämä oli vain ajatus..:)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä itse just alkujaan ajattelin etten maalaa ja ihastuin tuohon alkuperäisyyteen. Joten ymmärrän hyvin sun pointin! Välillä tekis mieli maalata se,mut tarkkaan täytyy miettiä raaskiiko. Ei se trendikkyys vaan se oma tyyli. Toki näissä täytyy miettiä myös vanhan arvoa,näitä alkuperäisiä kun ei joka oksalla "kasva".

      Poista
  4. Tuollaisen annoin juuri tyttärelleni. Uudessa kodissa ei oikein löytänyt paikkaansa ja tytär oli sanonut etsivän samanlaista, niin sanoin, että nyt sen löysit..:)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hei ihan aarteen olet antanut tyttärellesi!! Arvostan! Hän varmasti pitää kaapista hyvää huolta :)

      Poista
  5. Täydellinen juuri tuollaisena! Jos maalaat niin sitten peittyy nuo hienot ootraukset :(

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Nii..iin!! Samaan minä olen hiljalleen taas kallistunut,ei saa maalata!! :)

      Poista
  6. Kaunis kaappi ja kovin kaunista teillä muutenkin ♥ Kivoja tumman ja vaalean kontrasteja.

    Mä pidän tällä hetkellä kovasti puunvärisistä, joten kaappia en raaskisi maalata.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi kiitos Laura! Toisinaan,ihan hetkittäin tuntuu että on liikaa erilaisia ja sävysiä puupintoja talo täynnä,mutta se on ohimenevä fiilis :) Ja samaan minä aina pääsyn tuon kaapin kanssa,en raaski maalata. Kaunis on tuollaisenaan.

      Poista